sobota 9. februára 2013

Čistenie a skladovanie štetcov

Ahojte :)

Určite ste si pri čítaní názvu článku pomysleli, že ďalšia blogerka, čo nám ide ukazovať, ako si čistí štetce a ten istý článok nájdeme na každom inom blogu. Samozrejme, že tých návodov je milión a na máloktorom blogu by ste podobný článok nenašli.

Ja by som vám ale chcela zhrnúť pár tipov, ako štetce čistiť, sušiť, uskladňovať a tým predĺžili ich životnosť :) Článok bude možno o niečo iný, ako ste u mňa zvyknuté. Všetko bude totižto spísané len v bodoch. Dúfam, že tým, ktoré štetce máte, alebo začínate s líčením, aspoň troška pomôžem :) Tak sa na to vrhnime.


  • štetce by sa po správnosti mali čistiť po každom použití
  • samozrejme, nie je dobré čistiť ich denne pod prúdom vody a šampónom, ich štetinkám to teda neprospieva
  • pod pojmom denné čistenie štetcov by ste si mali vyjaviť "denný čistič", ktorého hlavnými zložkami pri výrobe doma, by mala byť voda, alkohol a odličovacia voda
  • štetce NIKDY, po akomkoľvek čistení nevkladáme späť do nádobky štetinkami navrch, voda natečie do kovovej časti a máme po štetci
  • sušte ich vždy aspoň vo vodorovnej polohe
  • pokiaľ môžte bolo by lepšie pod koniec štetcov niečo podložiť a tak ich sušiť (môj systém - foto nižšie)
  • pokiaľ kupujete nové štetce, vždy ich hneď po kúpe operte pod vodou, nechcete si predsa zaniesť na tvár nejaký humus :)
  • majte na pamäti aj to, že štetce by mali schnúť pri izbovej teplote
  • neodporúčam dávať štetce sušiť na radiátor, začnú oveľa skôr pĺznuť
  • pokiaľ máte pocit, že novokúpený štetec púšťa farbu, perte ho dovtedy, pokiaľ z neho nepôjde čistá voda
  • to isté platí aj pri čistení používaných štetcov, hlavne pri make-upových - perte dovtedy, pokiaľ netečie čistá voda
  • pri dennom čistení sa mi osvedčilo čistiť štetce do uteráku, krásne z nich všetko zíde dole
  • po vypratí štetca vždy upravte štetinky tak, aby uschli do pôvodného tvaru
  • čo sa skladovania týka, odporúča sa skladovať štetce v puzdre, je to pre ne najlepšie
  • pokiaľ ale máte nádobky s pieskom (ako ja) berte to čistenie o moc vážnejšie
  • do štetcov, ktoré sú pozapichované v nádobke, denne padá prach a nečistoty, navyše baktérie majú lepší spôsob sa v nich rozmnožovať na bežnom vzduchu
  • pokiaľ štetec moc pĺzne, nečakajte, že to do týždňa od začatia používania prestane, štetec je pravdepodobne nekvalitný a líčiť sa vám s ním bude čím ďalej tým horšie
  • veľa dievčat, ktoré sa začínajú líčiť si kúpi sadu štetcov, kde ich je pomaly 50 a nevedia čo s nimi - používate ich na veci, ktoré vyhovujú vám!
  • ak sa vám so štetcom na korektor dobre nanášajú tiene - tak ho tak používajte, nikde nie je napísané že "concealer brush" musí slúžiť LEN na nanášanie korektoru
  • pokiaľ sa chcete začať líčiť so štetcami, skúste najskôr lacnejšie varianty, uvidíte ako vám to s nimi pôjde a neskôr investujte (ak chcete) do drahších štetcov
  • štetce uľahčujú prácu s líčením - toto si treba zapamätať :) treba sa s nimi zžiť, skúšať s ktorým sa vám pracuje na danom mieste tváre najlepšie a skúšať sa s ním líčiť dovtedy, dokým to nebude podľa vašich predstáv - potom štetce už z ruky nedáte :)



Myslím, že je toho pomerne dosť :) Sú to všetko známe veci, takže dúfam, že som na nič nezabudla. Pokiaľ som aspoň jedným bodom niekomu pomohla, budem veľmi rada :)

Dúfam, že sa vám článok páčil a kľudne mi dajte vedieť v komentároch, či somnou súhlasíte, prípadne pripíšte aj iné typy, ako držať svoje štetce v dobrej forme čo najdlhšie :)

Majte krásny deň,


wykyy

10 komentárov:

  1. Jestli jsi tak ještě neučinila, určitě se zapoj do GA u mě na blogu. Můžeš vyhrát zlatý náramek s hroty - http://handbagforladies.blogspot.cz/2013/02/gold-bracelet-giveaway.html
    Moc by mě to potěšilo! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super článok :) veľa zaujímavých informácií :)) ja som dosť lenivá na to, aby som ich čistila každý deň :)) pravdou ale je že ich nepoužívam denne :) ale je super, že ty sa dokážeš každý deň prekonať a urobiť to:D

    pozývam ťa na môj blog:
    styllin.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak niekedy sa nechce ani mne to je pravda, ale radsej to spravim hned ako ich pouzijem, ako na druhy den :D neznasam ked si musim spinavym stetcom nieco nanasat, hrozne sa mi to hnusi :D

      Odstrániť
  3. ja si ich čistim vždy v piatok,taky moj ritual.davam si ich na radiator,takže vdaka,že si napisala,prečo je radiator zly :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak nemali by sa tam susit, ja som si tak par stetcov uz pobabrala, ze sa mi nechcelo cakat kym uschnu, tak som ich dala na radiator :D

      Odstrániť
  4. Super článok ;)
    http://blogofcomestic.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nepoznas nejak recept na domaci cistic stetcov? Nejako sa mi zatial nechce investovat do drahych cisticov a v drogerii nic podobne nieje alebo aspon ja o tom neviem. Dakujem za radu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. pisala som o tom uz clanok najdes ho tu :)
      http://wykyy.blogspot.sk/2012/10/diy-daily-brush-cleaner.html

      Odstrániť
  6. Hfcdedcgyvchjbvfghjcxvvgdfhvc

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Gtfddcxdvhdjjvdjvdghbffbjjfcv

    OdpovedaťOdstrániť